Zygmunt Solorz

Polsat

Zygmunt Solorz jest jednym z największych przedsiębiorców prywatnych w Polsce, prowadzącym działalność biznesową w różnych dziedzinach polskiej gospodarki. Zbudował największe polskie przedsiębiorstwo prywatne, powstałe na bazie polskiego kapitału. Cyfrowy Polsat, Polkomtel i Telewizja Polsat tworzą dziś największą w Polsce i regionie grupę medialno-telekomunikacyjną.
Obecnie Zygmunt Solorz swoją działalność koncentruje w obszarze mediów i telekomunikacji, przede wszystkim poprzez takie podmioty jak Cyfrowy Polsat S.A., Telewizja Polsat Sp. z o.o., (których jest założycielem) Polkomtel Sp. z o.o. i Midas SA. W obrębie zainteresowań inwestycyjnych Solorza znajdują się również przedsiębiorstwa z obszaru energetyki (ZE PAK S.A.), finansów i bankowości (Plus Bank S.A.) oraz nieruchomości (Port Praski Sp. z o.o.).
W 1993 roku uruchomił pierwszą w Polsce prywatną telewizję satelitarną Polsat, która w wyniku otrzymania koncesji w tym samym roku przekształciła się w telewizję ogólnopolską. Telewizja Polsat w ciągu ponad 20 lat działalności dzięki filmowym hitom, kultowym serialom, muzycznym wydarzeniom, najwyższej klasy talent show i relacjom sportowym z najważniejszych wydarzeń, stała się ulubioną stacją milionów Polaków. Polsat jest jedną z najbardziej cenionych i rozpoznawalnych marek w Polsce. Stacja intensywnie inwestuje w rozwój kanałów tematycznych. Telewizja Polsat ma obecnie w portfolio ponad 30 kanałów.
Kolejnym sukcesem zbudowanym do podstaw przez Zygmunta Solorza jest Cyfrowy Polsat. Dzisiaj Cyfrowy Polsat jest największą polską platformą satelitarną i czwartą pod względem wielkości w Europie. W 2011 roku biznesmen przeprowadził transakcję nabycia Polkomtelu, operatora sieci Plus. W 2014 roku został przeprowadzony kolejny etap tej inwestycji, swego rodzaju klamra spinająca działalność minionych 25 lat i stworzenie z Cyfrowego Polsatu, Polkomtelu i Telewizji Polsat największej w Polsce i regionie grupy medialno-telekomunikacyjnej, oferującej kompleksowy zestaw usług i produktów dla każdego gospodarstwa domowego, w tym usług telefonicznych, dostępu do Internetu, telewizyjnych, finansowych, ubezpieczeniowych, a także sprzedaży energii elektrycznej, a w przyszłości również kolejnych usług i produktów.