Ogólnopolska Konferencja
Operatorów Komunikacji Elektronicznej
23-24 maja 2022 r. ZAKOPANE

„O przyszłości mediów i telekomunikacji”
Ogólnopolska Konferencja Operatorów Komunikacji Elektronicznej
Podsumowanie
Zorganizowana w dniach 23-24 maja 2022 roku przez PIKE i Fundację PIKSEL Ogólnopolska Konferencja Operatorów Komunikacji Elektronicznej w Zakopanem zgromadziła ponad 350 uczestników oraz 25 Partnerów i Wystawców, przez dwa dni odbyto łącznie 30 debat i dyskusji panelowych oraz kilka wydarzeń towarzyszących. Pierwszego dnia, Walne Zgromadzenie Członków PIKE przyjęło roczne sprawozdania z działalności Izby oraz uzupełniło skład Zarządu o Panią Martę Wojciechowską Prezesa Zarządu firmy Fiberhost. Do Zakopanego poza operatorami i nadawcami z Polski przyjechało dużo zagranicznych gości m.in. reprezentacja operatorów i nadawców ukraińskich, na czele z Panią Natalią Klitną Prezes Zarządu Stowarzyszenia Właścicieli Praw Autorskich i Dostawców Treści.

9.30 – 11.30 | Walne Zgromadzenie Członków PIKE | ||
11.30 – 12.00 | Uroczyste otwarcie Ogólnopolskiej Konferencji Operatorów Komunikacji Elektronicznej Jerzy Straszewski – Prezes Zarządu, PIKE | ||
12.00 – 12.15 | Kalejdoskop komunikacji elektronicznej – podsumowanie roku Patryk Pallus – Redaktor Naczelny, Wirtualnemedia Jakub Woźny – Kancelaria Prawna Media Krzysztof Węglarz – Dream World | ||
12.15 – 12.30 | Razem z Ukrainą | ||
12.30 – 12.45 | W pogoni za kompromisem Witold Kołodziejski – Przewodniczący, KRRiT | ||
12.45 – 13.05 | Regulacyjna wizja rynku telekomunikacyjnego w obliczu nowych wyzwań Jacek Oko – Prezes, UKE | ||
13.05 – 13.30 | Realizacja sieci łączności krytycznej (PPDR) w Polsce i na świecie Piotr Mieczkowski – Dyrektor Zarządzający, Fundacja Digital Poland | ||
13.30 – 14.00 | Bez znieczulenia – rozmowa o strategii i wyzwania rynku telekomunikacyjnego Ireneusz Piecuch – Starszy Partner, Kancelaria Prawna DGTL Jean-Marc Harion – Prezes Zarządu, Play | ||
14.00 – 14.45 | Lunch | ||
14.45 – 15.00 | KPO/FERC – dla kogo będą środki i na co w nowej perspektywie finansowej, stanowisko PIKE Maciej Jankowski – Kancelaria Prawna Media | ||
15.00 – 15.15 | Bariery inwestycyjne w telekomunikacji Mateusz Borowiak – Kancelaria Prawna Media Eugeniusz Gaca – Przewodniczący Sekcji Operatorów Telekomunikacyjnych, KIGEiT | ||
15.15 – 15.30 | PKE – czy nadal można czekać z wdrożeniem? Maciej Jankowski – Kancelaria Prawna Media | ||
15.30- 15.45 | Klauzule modyfikacyjne i waloryzacyjne – perspektywa ekonomiczna i propozycje legislacyjne Jakub Woźny – Kancelaria Prawna Media | ||
15.45- 16.15 | Klauzule modyfikacyjne i waloryzacyjne – perspektywa operatora Jakub Woźny – Kancelaria Prawna Media Mirosław Świerk – Dyrektor Działu Prawnego, Vectra Marta Wojciechowska – Prezes Zarządu, Fiberhost Piotr Kuriata – Członek Zarządu, Play | ||
16.15- 16.45 | Klauzule modyfikacyjne i waloryzacyjne – perspektywa regulatora Jakub Woźny – Kancelaria Prawna Media Dorota Grudzień-Barbachowska – Dyrektor Departamentu Polityki Konsumenckiej, UKE Łukasz Wroński – Dyrektor Departamentu Zbiorowych Interesów Konsumentów, UOKiK Tomasz Opolski – Zastępca Dyrektora Departamentu Telekomunikacji, KPRM | ||
19.30 – 24.00 | Gala PIKE – zaprasza![]() |
9:00 – 11:00 | Wyjazd uczestników |
Mirosław Świerk
Z Vectra SA związany od 2021 roku; zarządza 10-osobowym zespołem wspierając organizację w obszarze prawnym i regulacyjnym. Zbudował zespoły prawne w Samsung Electronics Polska, gdzie pełnił funkcję Head of Legal and Compliance oraz technologicznym start-up’ie Coinfirm Ltd, gdzie działał jako Head of Legal. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Poszerza swoje umiejętności menadżerskie studiując na kierunku Zarządzanie i Psychologia Menadżerska, prowadzonym wspólnie przez Uniwersytet Humanistyczno-Społeczny SWPS w Warszawie i Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie.

Mirosław Świerk
Vectra
Z Vectra SA związany od 2021 roku; zarządza 10-osobowym zespołem...

Artur Przybysz
Canal+ Polska

Małgorzata Stochmal
Orange Polska

Leszek Drozd
Fiberhost

Jerzy Jania
Sileman

Tomasz Zmyślny
Fiberhost

Jan Frelek
Ekspert rynku

Tomasz Strożek
SeaChange

Krzysztof Burmer
Asta-NET
Zbigniew Pruski
WERSJA POLSKA:
Zbigniew Pruski jest dyrektorem handlowym w BBC Studios. Ma ponad 15-letnie doświadczenie pracy w płatnej telewizji. W BBC Studios odpowiada za strategię, rozwój biznesu i dostarczanie przychodów z usług dla portfolio marek BBC Studios – BBC BRIT, BBC EARTH, BBC Lifestyle, BBC First, BBC World News i CBeebies, jak również w budowaniu i wdrażaniu rozwiązań on-demand – w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Zbigniew dołączył do BBC Studios (wcześniej BBC Worldwide) w 2011 roku z Discovery Networks Central Europe a rozpoczął karierę w agencji dystrybucyjnej Program Sp z oo. jako Key Account Manager współpracujący z nadawcami takimi jak CNBC Europe, BBC Worldwide i National Geographic Channel.
WERSJA ANGIELSKA:
With more than 15 years’ experience in Pay TV, Zbigniew Pruski is Commercial Director, Branded Services at BBC Studios. He is responsible for strategy, business development and delivering branded services revenue and profit for BBC Studios suite of brands- BBC BRIT, BBC EARTH, BBC Lifestyle, BBC First, BBC World News and CBeebies, as well as for implementing on-demand services – across the Central and Eastern Europe region. Zbigniew joined BBC Studios (formerly BBC Worldwide) in 2011 from Discovery Networks Central Europe and began his television career at distribution and management agency Program Sp z o.o. as the Key Account Manager working with broadcasters such as CNBC Europe, BBC Worldwide and National Geographic Channel.

Zbigniew Pruski
BBC Studios
WERSJA POLSKA: Zbigniew Pruski jest dyrektorem handlowym w BBC Studios....

Patryk Pallus
Wirtualnemedia

Krzysztof Świergiel
Eleven Sports
Olaf Pospischil
Jest konsultantem i architektem rozwiązań w zakresie wykorzystania systemów informatycznych w przedsiębiorstwach. Od blisko 20 lat wdraża procesy BPM, aplikacje ERP, a także zarządza zespołami IT. Współtworzył pierwszy w Polsce zespół najbardziej wyspecjalizowanych ekspertów w obszarze IBM BPM.
Stawia na oparte na doświadczeniu elastyczne i indywidualne podejście do potrzeb klientów oraz koncentrację na dostarczaniu usług najwyższej jakości. Pasjonuje go proces nieustającego rozwoju – zdobywanie nowych specjalizacji oraz podejmowanie coraz większych wyzwań architektonicznych i menadżerskich. Swoją wiedzę i umiejętności przekazuje zarówno podczas szkoleń wewnętrznych w IBPM SA jak i na zewnętrznych warsztatach u klientów oraz webinariach i konferencjach zarówno w Polsce jak i zagranicą.

Olaf Pospischil
IBPM
Jest konsultantem i architektem rozwiązań w zakresie wykorzystania systemów informatycznych...
Bogdan Pruszkowski
Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej. W branży kablowej od 1992r. Menedżer z wieloletnim doświadczeniem w zakresie technologii a także budowy i utrzymania sieci szerokopasmowych, w szczególności HFC. Współpracował z różnymi firmami z branży telekomunikacyjnej głównie kablowej (Vectra, Inea). Inspirującym doświadczeniem był też udział w projekcie modernizacji sieci TP S.A., realizowanym przez AT&T Telfa (Lucent Technologies) w regionie gdańskim
Najdłużej w swojej karierze związany z Grupą Vectra, gdzie pełnił różne role, do Dyrektora Pionu Technicznego i członka zarządu spółki zajmującej się technicznym utrzymaniem sieci, włącznie.
Brał udział w licznych konferencjach jako ekspert branży lub moderator. Uczestniczył w europejskim projekcie ReDeSign, z udziałem ekspertów z Polski, Niemiec, Holandii, Portugalii i in, mającym na celu określenie możliwości technologicznych dalszego rozwoju sieci HFC.
Jako ekspert, reprezentował PIKE w pracach Grupy Roboczej powołanej przez MAiC do konsultacji pierwszego konkursu Działania 1.1 POPC. Uczestniczył też projekcie edukacyjnym Polskiej Fundacji Wspierania Rozwoju Komunikacji Elektronicznej PIKSEL, a następnie współpracował z różnymi podmiotami z zakresu edukacji w ramach wdrożenia w szkolnictwie ponadpodstawowym zawodu technik komunikacji szerokopasmowej.
Posiada bogate doświadczenie w realizacji projektów POPC, był ekspertem zewnętrznym Centrum Projektów Polska Cyfrowa w procesie oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie projektów telekomunikacyjnych.

Bogdan Pruszkowski
Vectra
Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej. W branży kablowej od 1992r....
Lucyna Koba
Lucyna Koba jest ekspertką marketingu online i offline. Posiada wieloletnie doświadczenie w budowaniu strategii komunikacyjnej, które zdobywała m. in. w domach mediowych, gdzie odpowiadała za planowanie i zakup mediów oraz negocjacje i strategie mediowe, w Gemiusie gdzie zajmowała się jednoźródłowymi badaniami mediów, oraz w RTB House, gdzie odpowiadała za popularyzację wiedzy na temat sztucznej inteligencji – Deep Learning i jej znaczenia w efektywnym budowaniu świadomości marki.
Brała udział jako prelegentka w licznych konferencjach i szkoleniach branżowych, m.in. Forum IAB. Jest współautorką wielu nagrodzonych kampanii, docenionych czternastoma statuetkami Effie Awards oraz sześcioma statuetkami IAB Mixx Awards. Członkini jury Effie Awards w latach 2011 i 2012.

Lucyna Koba
Nielsen
Lucyna Koba jest ekspertką marketingu online i offline. Posiada wieloletnie...
Maciej Bednarzewski
Maciej Bednarzewski posiada wieloletnie doświadczenie w branży mediów i rozrywki, które zdobywał między innymi w NBCU Universal, DreamWorks, Disney oraz Reuters.
W Gracenote, spółce Nielsena, jest odpowiedzialny za rozwój biznesu w regionie Polski oraz Europy Wschodniej. Koncentruje się na wsparciu wiodących platform dystrybucji wideo w pokonywaniu wyzwań związanych z wyszukiwaniem i odkrywaniem treści, aby zapewnić angażujące widza doświadczenia oraz rozrywkę obejmujące telewizję, filmy, sport oraz muzykę.
Posiada doktorat z zarządzania w Szkole Głównej Handlowej, studiował zarządzanie MBA na University of California, Los Angeles. Wykładowca na studiach Zarządzanie w mediach na Akademii Leona Koźmińskiego.

Maciej Bednarzewski
Gracenote
Maciej Bednarzewski posiada wieloletnie doświadczenie w branży mediów i rozrywki,...
Mariusz Kołodziejski
Doświadczony manager związany z branżą telewizyjną od 2005 roku. Od 9 lat odpowiedzialny za całość operacji technicznych w Telewizji Puls, w tym za automatyzację procesów, uruchomienie workflow bez taśmowego oraz pozostałe projekty związane z techniką telewizyjną i dystrybucją sygnałów. Z ramienia Telewizji Puls uczestniczy w pracach związanych z ustawodawstwem w obszarze mediów, współpracując m.in. z UKE, KRRiT, MC, KIGEIT, Lewiatan, PIKE. Wcześniej, w Wielkopolskiej Telewizji Kablowej w Poznaniu, współodpowiedzialny za realizację projektu uruchomienia innowacyjnej lokalnej stacji telewizyjnej, współfinansowanego przez UE.
Angielska wersja:
Experienced manager involved in television industry since 2005. For 9 years responsible for all technical operations in Telewizja Puls, including process automation, developing tapeless workflow and other projects concerning television technics and signal distribution. On behalf of Telewizja Puls participates in works related to media legislation, cooperating with, among others, UKE (Office of Electronic Communications), KRRiT (National Broadcasting Council), MC (Ministry of Digitization), KIGEIT (Polish Chamber of Commerce for Electronics and Telecommunications), Lewiatan, PIKE (Polish Chamber of Electronic Communication). Earlier, in Wielkopolska Telewizja Kablowa in Poznan, was co-responsible for EU co-financed project of launching innovative local television station.

Mariusz Kołodziejski
TVPuls
Doświadczony manager związany z branżą telewizyjną od 2005 roku. Od...

Maciej Jankowski
Kancelaria Prawna Media

Piotr Mieczkowski
Digital Poland
Piotr Wieczorkiewicz
Członek Zarządu ds. Operacji w firmie Nexera
Manager z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży telekomunikacyjnej. Do zespołu NEXERY dołączył w kwietniu 2020 r., jako członek zarządu odpowiedzialny za obszar operacji i technologii. Nadzoruje budowę i utrzymanie sieci oraz realizowane na niej operacje biznesowe. Zajmuje się rozwojem platform i systemów IT. Wspiera również pracę zespołu BizOps, który w 2020 r. uruchomił unikatowy na skalę europejską system, wyznaczający standardy działania podmiotów na rynku telekomunikacyjnym.
Pracował w największych firmach telekomunikacyjnych. Karierę rozpoczął w Crowley Data Poland, gdzie pełnił funkcję m.in. Dyrektora Operacyjnego i Wiceprezesa Zarządu. Następnie w GTS Polska, jako COO brał udział w integracji sieci GTS i T-Mobile w Polsce oraz w budowie Departamentu Dostępu dla Biznesu. Przed dołączeniem do zespołu NEXERY, jako Doradca Zarządu w T-Mobile z sukcesem wprowadził do portfela firmy platformy usług konwergentnych.
Jest absolwentem Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej i Executive MBA na Akademii im. Leona Koźmińskiego. Skończył liczne kursy nastawione na rozwój osobisty i zwiększanie potencjału.
Wierzy, że w biznesie nie warto być samotnym bohaterem, bo tylko praca zespołowa pozwala osiągnąć sukces. Uważa, że zaufanie, otwarta komunikacja i chęć do podejmowania ryzyka to podstawy efektywnego zarządzania.
Wolne chwile stara się spędzać na łonie natury, a jeśli nie ma ku temu okazji, z przyjemnością poświęca czas na granie w gry wideo z synem. Pasjonuje się myślistwem i strzelectwem dynamicznym, a w zimę przemierza na nartach górskie stoki.

Piotr Wieczorkiewicz
Nexera
Członek Zarządu ds. Operacji w firmie Nexera Manager z ponad...

Edward Miszczak
TVN Grupa Discovery

Luiza Piskorek
Kancelaria Prawna Media
Marta Wojciechowska
jako członek zarządu INEA S.A. oraz Fiber#1 Sp. z o.o. odpowiada w całej Grupie za kwestie prawne, regulacyjne, cyberbezpieczeństwo, dane osobowe, audyt wewnętrzny, zarządzanie ryzykiem, human capital, administrację oraz zakupy. Nadzoruje też implementację działań diversity & inclusion oraz strategii zrównoważonego rozwoju. Jest radcą prawnym skutecznie przekładającym kompleksowe potrzeby biznesowe na rzeczywistość regulacyjną w środowisku międzynarodowym. Rozumie dynamikę biznesu, potrafiąc znaleźć właściwą równowagę między szerokim spojrzeniem na inwestycje a zarządzaniem taktycznym.
Posiada bogate doświadczenie w projektach regulacyjnych i z zakresu compliance, doradza w zakresie implementacji wymogów regulacyjnych oraz zarządzania ryzykiem. Uczestniczyła także w międzynarodowych transakcjach M&A, nadzorując i odpowiadając za przebieg procesu w obszarze analiz prawnych, strukturyzowania transakcji i dokumentacji.
Marta Wojciechowska z INEA związana jest od 2010 r. Wcześniej pracowała w kancelariach stowarzyszonych w międzynarodowych sieciach. Jest absolwentką europeistyki oraz prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Marta Wojciechowska
Fiberhost
jako członek zarządu INEA S.A. oraz Fiber#1 Sp. z o.o....

Mateusz Borowiak
Kancelaria Prawna Media

Wojciech Szymczak
Kancelaria Prawna Media

Łukasz Dec
Telko.in
Grzegorz Stanisz
Od 2018 roku Grzegorz Stanisz jest szefem sprzedaży i marketingu działu RTV Samsung Polska, jednak z firmą związany jest od roku 2003. Od początku swojej kariery zawodowej jest zaangażowany w rozwój sprzedaży szeregu kategorii produktowych w branży RTV. Poza Polską pracował m.in. na stanowisku dyrektora sprzedaży i marketingu TV/AV Europe oraz wspierał globalny zespół marketingowy w centrali Samsunga w Korei.

Grzegorz Stanisz
Samsung Polska
Od 2018 roku Grzegorz Stanisz jest szefem sprzedaży i marketingu...

Mirosław Kalinowski
Krajowy Instytut Mediów
Jean-Marc Harion
Jean-Marc Harion has been a member of the Management Board of P4 sp. z o.o. („Play”) since July 2018. He also performs the function of Chief Executive Officer and the president of the Management Board. Prior joining the Group Play, Jean-Marc Harion had over 25 years of experience within the telecommunications sector, most recently serving as CEO of Orange Egypt and Mobistar, both listed companies, and previously as CEO of Orange Dominicana and Orange VP Business Development Americas in New York. Prior to joining Orange Group, Jean-Marc Harion established his own company, Computer Channel, which he developed over a 10 year period before it was sold to Wanadoo (France Telecom Group). Mr. Harion holds a master’s degree from the Institut d’Etudes Politiques de Paris and a master and post-graduate degree from the Université Libre de Bruxelles.
Jean-Marc Harion jest członkiem zarządu P4 sp. z o.o. („Play”) od lipca 2018 r. Pełni także funkcję dyrektora generalnego i prezesa zarządu. Jean-Marc Harion dołączając do Grupy mógł pochwalić się 25-letnim doświadczeniem w branży telekomunikacyjnej. Ostatnio pełnił funkcję Prezesa Zarządu notowanych spółek Orange Egypt i Mobistar, wcześniej był Prezesem Zarządu Orange Dominicana oraz Orange VP Business Development Americas w Nowym Jorku. Przed dołączeniem do Orange Group, Jean-Marc Harion stworzył własne przedsiębiorstwo Computer Channel, które rozwijał przez okres dziesięciu lat do czasu jego sprzedaży na rzecz Wanadoo (France Telecom Group). Jean-Marc Harion posiada tytuł magistra z Institut d’Etudes Politiques de Paris oraz tytuł magistra i absolwenta z Université Libre de Bruxelles

Jean-Marc Harion
Play
Jean-Marc Harion has been a member of the Management Board...
Maciej Nowohoński
Maciej Nowohoński, Członek Zarządu ds. Rynku Hurtowego i Sprzedaży Nieruchomości, Orange Polska.
Od kwietnia 2020 Członek Zarządu ds. Rynku Hurtowego i Sprzedaży Nieruchomości.
Wcześniej, przez 6 lat pełnił rolę Członka Zarządu ds. Finansów w Orange Polska.
Z Orange Polska związany jest od 2003 roku. Pełnił różne role o rosnącym zakresie odpowiedzialności w obszarze finansów, w szczególności funkcję Kontrolera Grupy Orange Polska w latach 2006-2014. W latach 2010-2011 zajmował także stanowisko Członka Zarządu w spółce Emitel. Natomiast w latach 2011-2013 był Członkiem Zarządu ds. Finansów w spółce PTK Centertel.
Zasiada również w radach nadzorczych wybranych spółek Grupy Orange Polska.
Przed dołączeniem do zespołu Orange pracował między innymi w Arthur Andersen i Andersen Business Consulting.

Maciej Nowohoński
Orange Polska
Maciej Nowohoński, Członek Zarządu ds. Rynku Hurtowego i Sprzedaży Nieruchomości,...

Janusz Kosiński
Członek Rady ds. Cyfryzacji
Marcin Grabowski
Pełnomocnik Zarządu GPW ds. budowy platformy DAI
Menedżer i strateg mediowy z ponad 20 letnim doświadczeniem w pracy z rynkiem badawczym i reklamowym. Tworzył i prowadził projekty w obszarze konsumpcji mediów, głównie w internecie i reklamie zewnętrznej, za co kilkukrotnie został nagrodzony w konkursach Innovation AD oraz Media Trends. Obecnie odpowiedzialny za opracowanie i wdrożenie ogólnopolskiego panelu RPD wraz z modelami monetyzacji. Projekt ma dostarczyć dane o liczbie wyświetleń kontentu telewizyjnego oraz służyć wypracowaniu z rynkiem mediów wspólnych założeń do budowy podwalin pod ekosystem AddressableTV, w szczególności DAI (Dynamic Ad Insertion) . Poza mediami entuzjasta zagadnień z obszarów cyberbezpieczeństwa i telemedycyny.

Marcin Grabowski
Pełnomocnik Zarządu GPW ds. budowy platformy DAI
Pełnomocnik Zarządu GPW ds. budowy platformy DAI Menedżer i strateg...
Patrycja Gołos
VP Corporate Affairs w regionie CEE, odpowiada za budowanie i realizację strategii komunikacji korporacyjnej oraz regulacji i polityki publicznej, a także reprezentuje UPC w relacjach z interesariuszami publicznymi. Z UPC Polska jest związana od 2001 roku, od 2007 przejęła odpowiedzialność za obszar komunikacji i Public Affairs.
Ma blisko dwudziestoletnie doświadczenie na rynku mediów i telekomunikacji. Swoją karierę zawodową rozpoczęła w Wizja TV, pierwszej w Polsce cyfrowej platformie satelitarnej.
Absolwentka Wydziału Stosunków Międzynarodowych Collegium Civitas. Swoją edukację kontynuowała, studiując amerykanistykę w Centrum Studiów Amerykańskich na Uniwersytecie Warszawskim, a także PR w London School of Public Relations oraz Executive Education on Leadership na szwajcarskiej IMD.
Patrycja jest wiceprezesem Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej (PIKE) oraz Związku Pracodawców Prywatnych Mediów Konfederacji Lewiatan, w których reprezentuje interesy sektora kablowego w kontaktach z administracją publiczną, regulatorami, mediami i pozostałymi interesariuszami zaangażowanymi w rozwój cyfryzacji w Polsce. Pełni też rolę co-chaira w komitecie Gospodarki Cyfrowej przy Amerykańskiej Izbie Handlowej.

Patrycja Gołos
UPC
VP Corporate Affairs w regionie CEE, odpowiada za budowanie i...
Tomasz Żurański
Członek Zarządu. – Absolwent Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego oraz Zarządzania i Inżynierii Środowiska Politechniki Gdańskiej, a także Executive MBA University of Illinois at Urbana Champaign. Karierę zawodową rozpoczynał jako Konsultant w zakresie m.in. psychologii zarządzania, marketingu, a także zarządzania strategicznego w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów. Następnie Dyrektor Marketingu i Sprzedaży w firmie RB Przedsiębiorstwo Polsko-Amerykańskie Ltd. Od 1998 roku związany z Vectrą. W latach 2002 – 2005 pełnił funkcję Prezesa Zarządu Telewizja Kablowa VECTRA SA.

Tomasz Żurański
Vectra
Członek Zarządu. – Absolwent Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego oraz Zarządzania i...

Włodzimierz Zieliński
Fundacja PIKSEL

Maciej Gozdowski
Player.pl
Andrzej Kozłowski
Andrzej J. Kozłowski pełni funkcję Prezesa Zarządu Emitel S.A. od 1 stycznia 2018 r. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie zawodowe w Polsce oraz zagranicą.
Przed objęciem obecnego stanowiska, w latach 2009-2017 zajmował stanowisko Dyrektora Wykonawczego ds. Strategii i Zarządzania Projektami w PKN ORLEN S.A. Pełnił również funkcję Członka Zarządu Unipetrol a.s. w Czechach odpowiedzialnego za Strategię i M&A, Przewodniczącego Rady Nadzorczej ORLEN Upstream Sp z o.o. w Polsce oraz Członka Rady Dyrektorów ORLEN Upstream Canada Ltd. w Kanadzie. Wcześniej, przez ponad 10 lat związany był z sektorem telekomunikacyjnym i nowych technologii, pracując jako doradca i menedżer w polskich i międzynarodowych korporacjach. Pan Kozłowski jest absolwentem WSB – National-Louis University w Nowym Sączu na kierunku Zarządzanie i Marketing. Posiada także dyplom MBA Maastricht School of Management w zakresie strategii korporacyjnej i polityki przemysłowej.
Pan Kozłowski jest członkiem Rady Doradczej Atlantic Council oraz American Chamber of Commerce w Polsce a także Prezesem Rady Fundacji Wspierania Rozwoju Radiokomunikacji i Technik Multimedialnych przy Politechnice Warszawskiej.

Andrzej Kozłowski
Emitel
Andrzej J. Kozłowski pełni funkcję Prezesa Zarządu Emitel S.A. od...
Marcin Klepacki
Dyrektor Biura Dystrybucji TVP S.A. / Director of Distribution Bureau at TVP Polish Television
Marcin Klepacki ukończył Wydział Mechatroniki Politechniki Warszawskiej, Szkołę Główną Handlową oraz Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej. Karierę zawodową rozpoczynał w koncernie Pepsico w 1999 r. i jak sam mówi, budował aplikacje mobilne na komputery naręczne, zanim stało się to modne. Od 2004 roku związany z branżą telekomunikacyjną oraz TMT. Wprowadził na rynek pierwszy interaktywny system nawigacji satelitarnej oraz dostarczał mapy Polski do usługi Google Maps. Pracował między innymi w PTK Centertel i Orange Polska, Erze i T-Mobile Polska, SAS Institute i Netii, gdzie odpowiadał za projekt wykorzystania danych ze ścieżki zwrotnej dekoderów telewizyjnych do prowadzenia badań oglądalności telewizji.
W 2017 r. rozpoczął pracę w Telewizji Polskiej, na stanowisku Zastępcy Dyrektora Biura Strategii i Projektów. Następnie zidentyfikował potrzebę wzmocnienia obszaru dystrybucji w TVP i od września 2019 r. rozwija Biuro Dystrybucji. Jako Dyrektor Biura Dystrybucji odpowiada za dostarczanie oferty programów i usług Telewizji Polskiej na rynku krajowym i zagranicznym oraz rozwój rozwiązań z obszaru online.
Członek Zarządu Sekcji Nadawców Telewizji Naziemnej przy KIGEiT, inicjator powstania oraz Członek Rady Nadzorczej Związku Pracodawców Prywatnych Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych MOC TV.

Marcin Klepacki
TVP
Dyrektor Biura Dystrybucji TVP S.A. / Director of Distribution Bureau...

Dorota Żurkowska-Bytner
TVN Grupa Discovery
Dariusz Dąbski
Prezes Telewizji Puls, trzeciej co do wielkości komercyjnej grupy telewizyjnej w Polsce, z 7-procentowym udziałem w rynku*. Karierę zawodową rozpoczynał w USA. Po powrocie do Polski piastował wysokie stanowiska w kluczowych spółkach branży informatycznej, telekomunikacyjnej, internetowej i paliwowej. Był m.in. Prezesem Optimus S.A., Fujitsu Siemens Computers, Netia Telecom, TDC Internet, AC&G, Entertainment Systems Poland. Przewodniczył także Radom Nadzorczym PKN Orlen, Optimus Lockheed Martin i Onet.pl. W 2005 roku związał się z Telewizją Puls, sprowadził do niej inwestora News Corporation, firmę miliardera Ruperta Murdocha. Kiedy w 2008 roku potentat postanowił wyjść z Polski, Dariusz Dąbski odkupił jego udziały w Telewizji Puls i sukcesywnie budował stację, otwierając w 2012 kolejny, obok TV Puls, kanał PULS 2.
*(Nielsen, 01-31.08.21, All 16-49)

Dariusz Dąbski
Telewizja Puls
Prezes Telewizji Puls, trzeciej co do wielkości komercyjnej grupy telewizyjnej...
Jacek Oko
Nowym Prezesem UKE został dr inż. Jacek Oko, absolwent i wieloletni pracownik naukowy Politechniki Wrocławskiej, a także doświadczony menadżer branży telekomunikacyjnej.
Przez wiele lat łączył pracę dydaktyczną ze stanowiskami dyrektorskimi w Dziale Informatyzacji Politechniki Wrocławskiej i we Wrocławskim Centrum Sieciowo-Superkomputerowym. Ma także bogate doświadczenie w biznesie – pełnił funkcje dyrektora departamentów odpowiedzialnych za technikę i transmisję danych w telekomach, m. in. Telefonii Lokalnej S.A. i Telefonii DIALOG S.A.
Zawodowe zainteresowania nowego Prezesa UKE skupiają się na aspektach technicznych, biznesowych i prawnych usług telekomunikacyjnych oraz sieci teleinformatycznych, a także na rozwoju internetu, konwergencji telekomunikacji, informatyki i mediów oraz problemach społeczeństwa informacyjnego.
W swojej karierze kierował m.in. projektami „Cyberbezpieczeństwo dla gospodarki przyszłości”, „Specjalizowana Polska Infrastruktura Naukowa na rzecz Laboratoriów Badawczych (SPIN-LAB)” i „Cloud Computing – nowe technologie w ofercie dydaktycznej Politechniki Wrocławskiej”, jest autorem licznych publikacji naukowych.
Z wykształcenia jest doktorem inżynierem elektronikiem o specjalności telekomunikacja. Ukończył kurs zarządzania projektami na The George Washington University School of Business and Public Management.

Jacek Oko
UKE
Nowym Prezesem UKE został dr inż. Jacek Oko, absolwent i...

Jakub Woźny
Kancelaria Prawna Media

Bogdan Łaga
TV Chopin
Bogusław Kisielewski
Menedżer z wieloletnim doświadczeniem w branży medialnej, Prezes Zarządu Kino Polska TV SA i Stopklatka SA. Wcześniej zasiadał w zarządach spółek Cable Television Networks & Partners Sp. z o.o., Dores Sp. z o.o., Modena Projekt Sp. z o.o., ZPO Modena S.A. i BMJ Management Sp. z o.o. W przeszłości pełnił również funkcje Dyrektora Finansowego i był maklerem. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, na Wydziale Ekonomii. Ukończył liczne kursy i szkolenia z zakresu zarządzania, finansów, rachunkowości zarządczej i finansowej, rynków kapitałowych, systemów komputerowych zakresu ERP, MRP.

Bogusław Kisielewski
KINO POLSKA TV
Menedżer z wieloletnim doświadczeniem w branży medialnej, Prezes Zarządu Kino...
Ireneusz Piecuch
Starszy wspólnik i współzałożyciel kancelarii DGTL Kibil Piecuch i Wspólnicy S.K.A. Wcześniej przez ponad 7 lat związany z międzynarodową kancelarią CMS (m.in. jako współzarządzający globalną praktyką telekomunikacyjną tej firmy oraz lider praktyki TMT w regionie CEE). W swojej karierze Irek pracował także przez ponad 14 lat w IBM (jak szef działu prawnego w Polsce, lider CEE w regionie a także wiceprezes IBM Polska odpowiedzialny za operacje), 3 lata w Grupie Telekomunikacja Polska S.A. (obecnie ORANGE – m.in. jako członek Zarządu odpowiedzialny za strategię i rozwój biznesu) oraz prawie 3 lata w Poczta Polska S.A. jako wiceprezes odpowiedzialny za strategię, IT oraz obrót międzynarodowy. Zasiadał także w Radach Nadzorczych takich spółek jak Emitel, Wirtualna Polska, KGHM czy PKP PLK.
DGTL koncentruje się na transakcjach M&A, prawie nowych technologii, prawie pracy i prawie własności intelektualnej – kluczowych obszarach z zakresu wsparcia transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw.

Ireneusz Piecuch
DGTL LAW
Starszy wspólnik i współzałożyciel kancelarii DGTL Kibil Piecuch i Wspólnicy...
Uczestnicy
W jednym miejscu zebraliśmy liderów oraz ekspertów rynku telekomunikacyjnego i medialnego
Tematyka
Poruszymy aspekty naszej branży, jej rozwoju oraz nadchodzących zmian
Dawka wiedzy
Praktyczna wiedza o branży w przystępnej formie w jednym czasie
Interakcja
Po zakończeniu każdego panelu zapraszamy do interakcji z naszymi Prelegentami